2010. október 24., vasárnap

Az óra neve: SEIKO...

...és A bolygó neve: Halál.
1986-ban készült el az Alien (A nyolcadik utas: a Halál) folytatása az Aliens, a fenti magyar címmel, James Cameron rendezésében. Tengerészgyalogosok egy csapata az előzményt túlélt Ripley hadnagy vezetésével írtja a világegyetem rákfenéjét egy távoli bolygón. Ripley és az android Bishop is egy-egy 7a28-as Speedmastert viselnek, az alábbi képen láthatóak és egyenlőre mindkettő elérhetetlen számomra, nemcsak az áruk miatt, hanem azért is, mert nem szívesen válnak meg tőlük a gyűjtők.


Mindkettőt a híres olasz dizájner Giorgetto Giugiaro tervezte (akinek egyébként például a Vissza a jövőbe DeLorean-jét is köszönhetjük, érdemes itt körülnézni). Most azonban nem ezekről az órákról lesz szó, hanem arról, amit a tengerészgyalogosok viselnek a filmben.


SEIKO Pulsemeter S234-5010, 1983 november. A mozifilmben az óra fekete gombokkal szerelt változata szerepel, de ha ettől eltekintünk, akkor minden nagyon szép és jó ;)


A filmben az óra arra szolgál, hogy a gyorsan fogyó tengerészgyalogosok különböző életfunkcióiról közvetít adatokat a parancsnoki jármű monitoraira. A valóságban sajnos "csak" a pillanatnyi pulzusunkat tudhatjuk meg, ha a mutatóujjunkat ráhelyezzük a "TOUCH SENSOR" feliratú ezüst színű gombra.


Azért ez sem rossz, ráadásul van még részidős stopper, ébresztés, LCD megvilágítás és a számomra teljesen haszontalan "pace" vagyis tempó funkció, ami gyakorlatilag egy állítható ütemű hangjelzést produkál, ezzel ösztökélve például egy futót a beállított iram tartására.

      


Az órához az eredeti csomagolásában jár egy vezetékes mellkasi jeladó is, melynek használatakor nem kell mutatóujjunkkal megérinteni az órát, sportolás közben folyamatosan láthatjuk a pulzusunkat.



Műanyag ház és szíj, rozsdamentes acél hátlap - nélkülözhetetlen a bőrrel való elektromos kontaktus miatt - SUWA, Japán. A filmben tépőzáras szíjjal szerepel, igyekeztem egy nagyon hasonlót beszrezni, de még keresem az igazit.



A teszveszen bukkantam rá - szinte felismerhetetlen volt a képeken - és eléggé felment a pulzusom (persze nem tudom, hogy mennyire, mert még nem volt az enyém az óra :), amikor megláttam az árát. Az eBay-en keringő hasonló állapotú órák árának alig a feléért kinálta az eladó. Állítólag egy ismerős ismerősének a szívbeteg apukájáé volt....én nem voltam szívbajos, úgyhogy alkudtam még nem keveset az árból.

A történethez még hozzátartozik, hogy ez volt az első olyan óra, amit azzal a szándékkal vettem meg, hogy pénzt csinálok belőle. Említettem már, hogy hány órán adtam eddig túl? Na, szóval gyűjteményi darab lett...ezúton is elnézést kérek feleségemtől, aki még mindig megtűr és úgy csinál, mintha hinne nekem, amikor az eladással áltatom.

13 megjegyzés:

shila írta...

Tengerészgyalogos nem járt hozzá? ;)

CRX írta...

Csak az eredeti csomagoláshoz járt, én tartozékok nélkül vettem meg...különben is, mit kezdenék egy vén tengerészgyalogossal? :)

Rob írta...

Szia ! Megvan még a pulsemeter ?

CRX írta...

Szia!
Igen, megvan.

Rob írta...

Teljesen véletlenül nem eladó?
Évek óta keresek egy ilyen gyönyörűséget,és nagyon jól mutatna az Alien gyűjteményben!
(Kirakva a két M41A Impulzus Karbély közé a vitrinbe) :-)

CRX írta...

Nekem is jól mutat mind az óragyűjteményemben, mind az Alien gyűjteményemben :)
Csak viszonylag magas összegért válnék meg tőle.
Ha van valami elképzelésed, akkor ne habozz leírni.

CRX írta...

Mondjuk a karabélyokat szívesen megnézném...

Rob írta...

Mi az a magas összeg? :-)
A karabélyokról küldök képet (Hova?)
Esetleg csere a régebbi karabélyra ? (Star Arms-Pulse Rifle) Én Harry Harris-től kaptam !:-)

CRX írta...

50 alatt nem adnám el...elég nehéz hozzájutni egy szép darabhoz.
A képeket ide küldd, légyszíves: cs_office@freemail.hu

CRX írta...

Mennyire tartod a Star Arms-ot?

Rob írta...

A képek mennek nemsokára!
A Star Arms-ot nem tudom! Ez az egy van az országban! A pontatlansága ellenére elég ritka darab valamikor a 90-es évek elején készült.
De sajna kb egy árban van az órával!

CRX írta...

Megnéztem Harry Harris oldalán, azért nem rossz...várom a képeket.

Rob írta...

A képek elküldve !