2011. január 1., szombat

Citizen 8200-as búvár - jobb nem jut eszembe

Visszatértem! Mondjuk senki nem hiányolt, de akkor is! :)

Említettem korábban, hogy van/volt egy eladó az eBay-en, akitől potom áron lehet(ett) beszerezni 7002-es és egyéb régi búvár SEIKO-kat (sajnos a 6309-7040 -esekről lemaradtam, mert akkor még nem alakult ki a szerelem). Nekem úgy tűnt, mintha valamelyik hadseregtől - ahol SEIKO-k voltak rendszeresítve - megvásárolta volna a kincstári készletet (többezer darabot) és többnyire kipofozva árulta őket. Mindegyik szerkezetére ráfért egy alapos tisztítás, de még így is nagyon megérte. Azért használok múltidőt, mert egy ideje már csak új Alpha órákat árul és az egykori hatalmas búvár-készletből az eladhatatlanokat kinálja már csak.

Nekem még pont időben sikerült rátennem a kezem az egyik utolsó Citizen búvárra, merthogy ilyeneket is lehetett nála lőni.




Akkori árfolyamon, postázással együtt nem volt több 7 ezresnél....szerintem baráti.
Erre jött egy teljes szerkezettisztítás és beszabályozás, 3 ezresért.
A vaskos bőrszíj, 1 ezresért.


A számlapja még az eredeti volt, nagyon szépen megöregedve, de ez sajnos azzal járt, hogy néhanapján egy kis foszfor (vagy nem) lepergett az indikációkról és gyűlt-gyűlt a kristály és a számlap között.
Ezt sűrgősen orvosolni kellett, úgyhogy máris rendeltem hozzá egy utángyártott számlapot (mutatókkal együtt, mert anélkül nem volt), 1 és fél ezresést.


Így összesen 12 és fél ezresbe került.
Ezért kaptam egy automata Citizen búvárórát, csupa utángyártott, makulátlan alkatrésszel (lünetta, számlap, mutatók), nap- és dátumkijelzéssel, 200 méteres vizállósággal (hajdanán) és végre (a 7002-es SEIKO-k után) racsnis, egyirányba forgatható lünettával. Citizenéknél is szokás a koronát 4 óra körülre elhelyezni, de az olcsóbb SEIKO-kkal párhuzamban itt is a 3-asnál van.



Sajnos nem tudom datálni, de a '80-as évek végére tippelek, a szerkezetet 1975 körül kezdték el gyártani, de nem tűnik olyan réginek.

A szerkezet 21 köves és a rotor csak egyirányba forogva húzza a rugót, ez fel is van tüntetve rajta egy nyíllal.
Amellett, hogy nem számít túl elegáns és fejlett megoldásnak, még olyan problémám is volt vele, hogy az óraforgatóm, csak egyirányba forgat, nem lehet rajta váltakozó irányt beállítani, így mindig végig kellett gondolnom, hogy merre mutathat a rotoron a nyíl, és így milyen forgatási irányt állítsak be, hogy tényleg felhúzza az órát. Persze már nem rakom forgatóra, a vitrinben van a helye.



Amit nem említettem még, hogy a napokat a szokásos angol mellett kínaiul is képes jelezni. Ez tetszett meg benne igazán, amikor kiválasztottam, persze az eladó hibásan úgy jelezte a terméklapon, hogy kanji - és én hittem neki - de a kínai is megfelel.


Úgyhogy még be kell szereznem egy SEIKO-t, amin tényleg kanji-k a napok...minden gyűjteménybe kell egy ilyen :)

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!

6 megjegyzés:

shila írta...

Nagyon szépek a képek!
Biztos kinevetsz, de sztem nagyon hasonlít a fenti SEIKO 6309-7040-re....
Búvár - Búvár ;)

CRX írta...

Egy pillanatra elakadt a lélegzetem ;)
Azért ha a kezedben lenne mindkettő -és lesz- akkor azért látnád, hogy ég és föld.

Archit3ct írta...

Biztos voltam benne, hogy az új esztendőt egy új bejegyzéssel kezded. :)
Ez azt jelenti, hogy 2011-ben is a búvár marad a kedvenc?

CRX írta...

Így van, főleg, ha SEIKO ;)

Ada írta...

éljenek a búvár órák, és nekem is bejön a kínai jelzés! Boldog új évet így utólag is! :D

CRX írta...

Azt hittem, hogy csak a japán cuccok hoznak lázba ;) BÚÉK!