2010. október 5., kedd

Az első automata

2006 nyarán sikerült lediplomáznom...azt most ne firtassuk, hogy mi tartott 9 évig, de sikerült, és ez a lényeg!
Édesapám pár nappal később elhívott a Tranzitba, hogy e szép és nagyon-nagyon régóta várt alkalomból igyunk meg egy-egy sört.

Megérkezünk.       Kikérünk 2 sört.       Lerakja elém a dobozt.

Sosem találkoztam még annak előtte a névvel, ami a dobozra volt írva: CERTINA


Kinyitom a dobozt és ez a látvány fogad:


- Hű - mondom én....a párbeszéd többi részére nem emlékszem, de talán nem is számít.
A lényeg az, hogy amikor megláttam az órát, ami szépen belesimult a bársonybélésű dobozba ezek jutottak eszembe:
1. De @&˘#!% jól néz ez ki!
2. Hogy voltam képes eddig a SWATCH-omat felvenni mondjuk egy öltönyhöz?

-= Ettől a pillanattól gyűjtöm az órákat =-

Kivettem az órát és megfordítottam....akkor meg ez a látvány fogadott:


Ismét ez jutott eszembe: De @&˘#!% jól néz ez ki!
Azelőtt még soha nem láttam ilyet, tudtam, hogy vannak ilyen órák, apám is mutatta korábban, hogy a DOXA-ja automata, de nem nagyon érdekelt, gondoltam rázogassa csak a kezét nyugodtan, nekem nincs szükségem rá...de akkor még nem láttam, hogy milyen gyönyörű is egy ilyen szerkezet a valóságban.

Következzenek a tények:

- CERTINA DS PODIUM Automatic
- Ref.: C633.7029.42.66
- ETA 2824-2 -es kézzel is húzható automata szerkezet, naptárral és 28.800 féllengésszámmal, gravírozott rotorral
- Rozsdamentes acél tok zafír hátlappal
- Minden alkatrésze jelzett
- Barna marhabőr szíj pillangózárral
- 38mm-es átmérő

A 100m-es vízállóságot a CERTINA a DS megoldással garantálja, ez azt jelenti, hogy nem koronazáras, de 3 tömítőgyűrű zárja ki a vizet a koronánál, a hátlap sem menetes, de itt is komoly tömítést kapott. Ennek ellenére nem viszem vízbe soha, már csak a bőrszíj miatt sem.

A számlapon gyönyörű rakott indikációk és számok sorakoznak - itt láttam először, hogy milyen szép, ha egy számlapnak mélysége, különböző rétegei vannak. A dátumkijelzés négy és fél óránál látható.




2007 februárjában az óra megadta magát. nem lehetett felhúzni sem a koronával sem a rotorral. Mivel 2 év garanciát vállaltak rá, elvittem a szakszervízbe. Kiderült, hogy anyaghiba miatt eltört egy alkatrész és emiatt a komplett szerkezetet ki kellett cserélni. Még azt is hozzátették, hogy ilyen 1000-ből egyszer fordul elő. Szuper - gondoltam, remélem, hogy az új szerkezete nem a következő 1000-es szériából került ki ;) Természetesen azóta is kitűnően működik.
Ritkán hordom, mert kevés az olyan alkalom, hogy úgy kell felöltöznöm, hogy passzoljon a viseletemhez.
Nem baj, az is elég, hogy a vitrinemben tudhatok egy ilyen szépséget.

4 megjegyzés:

Senoi írta...

Most lett kesz az en diplomam is kb 8-9 evvel a kezdes utan. Csak nincs idom lemenni erte fehervarra.. Es orat sem kapok szerintem senkitol:) egyebkent nem gondoltam, hogy egy karorarol ennyi erdekes infot lehet irni, ezzel az ora-temaval komolyabban kene foglalkoznod, akar szakmai, tervezoi szinten. (most eszembe jutott, hogy V baratnom tortenesz parja a muzeumi munka mellett elvegzett egy autoszerelo sulit estin, es imadja butykolni oket. Nincs ilyen tavoktatasos oras-kepzes?)

CRX írta...

Már megfordult a fejemben, hogy tervezek is órákat, de még nem mertem belevágni. Az órás-képzés is érdekelne, de az a baj, hogy ha komolyan akarnám csinálni, egy vagyont kellene a szerszámokra költeni...és akkor inkább órákat veszek :)

s. írta...

ezt nem lehet igy aprankent elkezdeni? Ugy ertem, nem otmillios szerszamokkal, hanem valami egyszerubb szinten. Bar tul sok infot hirtelen nem talaltam kepzes ugyben, te biztos tajekozottabb vagy..
http://www.okj2006.hu/szakmak/oras.html
http://www.kezmuves-prateru.sulinet.hu/okj.htm

CRX írta...

Köszi iaz infót!
A Práter utcairól tudok, de csak esti képzésben indul....a Práter utcában....menjen oda este az ördög. Amúgy a munkámból kifolyólag nem tudok semmilyen rendszeres képzésben részt venni.