2011. március 20., vasárnap

Red Monster - a tortúra

Ez a bejegyzés egy kicsit hosszú lesz, de ki kell magamból írnom (majdnem) mindent.

Pár hónappal ezelőttig, amíg a Teszvesz-t még nem a Vatera üzemeltette, egészen jó vételeket lehetett összehozni az oldalon, mivel sokkal kisebb volt a látogatottsága.

Tavaly nyáron történt, hogy a napi rutinom (a netes aukciós oldalak végigböngészése) közben rábukkantam egy hirdetésre: SEIKO Limited Edition, 20.000 Ft. Villámáron 30.
Rákattintottam és bejött az oldal, 3 iszonyatos képpel az óráról.
A képeken egy Monster szerepelt, piros számlappal.


Először azt hittem, hogy sikerült rábukkannom egy igen ritka hamis SEIKO-ra. Azt tudtam, hogy van a feketén és a narancson kívül sárga és kék, de pirosat még nem láttam. Rákerestem a neten és kiderült, hogy valóban létezik piros Monster, a meglepő "Red Monster" névvel illetett kiadás 1313 darabra limitált és csak Tájföldön hozták forgalomba (mint az összes limitált Monstert).


Találtam egy rövid cikket is az óra sajtóbemutatójáról, ezek szerint 2007-ben dobták piacra.
Tovább böngészve, eljutottam az eBay-re. Ekkor rándult először görcsbe a gyomrom. Egy használt példányért 1.000 dollárt kértek (....és később kaptak is).


Egy rakás eredeti óráról készült képpel összehasonlítva a teszvesz-es képeket, arra jutottam, hogy nagy valószínűséggel eredeti az óra.
Az eladótól megkérdeztem, hogy ha én nyerem a licitet, akkor tudunk-e személyesen a SEIKO-szervizben találkozni, hogy megnézzék, hogy eredeti-e.
- Tudunk.
- Szuper.
Hajjaj...most mit csináljak? Mi lesz, ha valaki meglátja és rálicitál? Esetleg elviszi villámáron?
Egyvalakit érdekelt, pár órával a lejárat előtt érkezett egy licit...mi van, ha nem csak rányomott, hanem van egy magasabb levédett ajánlata is?
A lejárat előtti utolsó másodpercekben rádobtam 29.999 Ft.-ot.....az enyém lett. Nem volt levédett ajánlat, így 20.500 Ft. lett a vége :)


A SEIKO szerviz előtt találkoztunk, a narancs Monster volt a csuklómon, hogy össze tudjam őket hasonlítani.
Első ránézésre és tapintásra tisztában voltam vele, hogy eredeti, de azért bementünk a szervizbe, ahol kinyitották és megerősítettek benne.
Kimentünk, odaadtam a pénzt és elköszöntem.
Boldog voltam.
Azután hazamentem és boldog voltam.
Este arra gondoltam, hogy minek tovább várni? beledobom az ultrahangos mosóba...a narancs Monsterem is járt már benne.
Lejárt a program, kivettem és akkor rándult másodszor ökölbe a gyomrom....a lünetta egyik jelzése eltűnt. Egyszerűen kiesett a kis festékdarabka a helyéről.
Pánikba estem. A mosó aljában megtaláltam a kis festékdarabot.
Elővettem a pillanatragasztót és egy picit rányomtam az aljára, majd egy csipesszel visszahelyeztem a helyére.
Nagyon csúnya lett, látszottak a csipesz hegyének a nyomai és egy picit el is színeződött.
Még jobban pánikba estem...tönkretettem egy 1000 dolláros órát.
Még ha esetleg olyan lenne a lünettája, mint a többi Monster-nek és nem lenne pár indikáció pirossal kitöltve, akkor könnyen lehetne pótolni...de így?
Betettem a vitrinbe és folyamatosan kérdezgettem az arra járóktól, hogy látnak-e valami különöset az órán?
Senkinek nem tűnt fel, csak miután külön felhívtam a hibára a figyelmet.
Mindenki azt tanácsolta, hogy ne foglalkozzak vele....
Én megpróbáltam.
De valahányszor elmentem a vitrinem előtt, mindig beleakadt a szemem a piros Monster-be és sóhajtottam egy nagyot.
Rossz volt a kedvem.
Elkezdtem keresgélni, hátha be lehet szerezni egy eredeti darabot a lünettából.
Nem lehet.
Egyik nemzetközi aukciós oldalon se, de még a hivatalos SEIKO szervizek is mind elhajtottak.
Ekkor találtam ezt az oldalt.


Felcsillant a szemem....itt Monsterek-et tuningolnak és a lünettákat is gyönyörűen újrafestik.
Nosza, írok nekik egy levelet, hátha.
Persze, megcsinálják, 23 dollár lesz. Rendben van, nem érdekel, csak legyen kész.
Leszedtem a lünettát, elküldtem, megérkezett Detroitba, fizettem.
közel 2 hónap múlva meghozta a posta és teljesen megnyugodtam, tökéletes lett.
(Thanks Jay@MotorCity WatchWorks for the excellent work with my besel!) 

Raknám vissza a lünettát, de nem megy.
Olvastam, hogy Monster-ekre nagyon nehéz visszatenni prés nélkül, volt, aki ráállt és úgy sikerült.
Én nem próbáltam ki, mert nem akartam még egyszer kárt tenni benne.
Elszaladtam a SEIKO szervizbe, hogy rakják vissza.
Egy mozdulattal - és egy préssel - visszapattintották a helyére.
A kezembe adták és görcsbe rándult a gyomrom.
A lünettát nem lehetett többé elforgatni.
Visszaadom, hogy nem jó, foglalkozzanak még egy kicsit vele.
Azt mondták, nézzek vissza két óra múlva.
Visszanéztem.
Megint a kezembe fogom, nem jó...egy ideig forog, aztán megszorul, majd ismét forog.
Visszaadom, hogy egyáltalán nem jó, csináljanak vele valamit.
Azt mondták, rendben van, de innentől fizetős lesz és majd értesítenek, ha mehetek érte.
Három napig hagytak görcsölni, majd bemehettem érte.
Tökéletes lett. Megköszöntem, kifizettem 1500 Ft-ot, hazamentem és betettem, a vitrinbe.
Nagyon ritkán veszem csak elő.


A piros Monster érdekes. Általában senkinek nem tetszik, de mivel viszonylag értékes és különleges, ezért mégis veszik, mint a cukrot.
1313 darabot csináltak belőle összesen, a képekről kitöröltem az enyém szériaszámát biztonsági okokból.
2007 augusztusában mutatták be a "Bangkok World Watch & Jewelry 2007" rendezvény keretében.
Az órákat azonban már májusban legyártották.


Miben is különbözik a piros a többi, hagyományos Monster-től?
SEIKO Red Monster - SKZ243K1:

  • 1313 darabos limitált széria
  • "LIMITED EDITION" felirat a számlapon és a hátlapon
  • Nagyitóüveg a nap/dátum kijelzés felett
  • Nap kijelzés római számokkal is
  • 23 köves 7s36 szerkezet (ellentétben a 7s26-ossal, ami 21 köves)
  • Díszdoboz, cserélhető extra bőrszíjjal
  • A lünettán piros jelzések is találhatóak
  • Narancssárga másodpercmutató
  • Zafír kristály a hagyományos hardlex-szel szemben
És nem utolsósorban az ára...mondjuk én olcsóbban jutottam hozzá, mint a mezei Monster-ekhez.


A tortúra ellenére szeretem, örülök, hogy meg tudtam venni és nem tervezem, hogy megválok tőle.
Sőt! Már fenem a fogom a többi limitált Monster-re is :)

18 megjegyzés:

lala írta...

Szia. Régóta szeretnék vásárolni egy Seiko Monstert. Nem tudod hol lehet beszerezni Magyarországon megbízható forrásból? Köszi

CRX írta...

Szia! A Vaterán. Magyarországon hivatalosan nem lehet kapni. Az összeset kb. 2 eladótól szerzik be az eBay-ről.
Ha van eBay és paypal accountod, akkor eBay...pár ezressel olcsóbb.

lala írta...

Ezt az eladót nézted már?
http://www.oragaleria.hu/orak_details.php?idorak=225

Ő egy szegedi órás. Aztán lehet, hogy ő is a eBay -en rendel és azt adja tovább. Bár ennek ellentmond, hogy elég sok típust lehet nála kapni.

CRX írta...

Szerintem ő innen rendeli:
http://www.chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=174
Ha onnan rendeled, akkor van hozzá garancia is.
Én itt néznék szét:
http://stores.ebay.com/WATCHES-LIMITED?_rdc=1
Itt alapból nincs garancia, de sokkal olcsóbban hozzájutsz - még a relatíve magas postaköltséggel együtt is - és ha problémád van az órával, küld hozzá egy garanciakártyát, amit itthon is elfogadnak...ez tapasztalat.

CRX írta...

Ha irtózol a külföldi vásárlástól, akkor valóban a szegedi órás a megfelelő lelőhely.

lala írta...

Nagyon köszönöm a linkeket, rendkívül hasznosak. Meg fogom nézni néhány licit végét az eBay-en. Kíváncsi vagyok mennyi a különbség a chonograph.com áraihoz képest. Látom a Chonograph az UPS -sel szállíttat. Ha már rendeltél tőlük írd már meg légy szíves mennyi a postaköltség. Remélem nem válok óragyűjtővé, de jó úton haladok felé :( Valamelyik külföldi fórumon olvastam hogy a 10. búváróra megvétele után a feleség a kerti lakba evakuálta a férjet a kutya mellé néhány napra... :))

CRX írta...

Az eBay-en olyan 130-140$ szokott lenni a vége+posta, ami úgy emlékszem 38$.
A chronograph.com-ról nem rendeltem, de azt írják a linken, amit küldtem, hogy ingyenes a szállítás:
"*Price includes shipping worldwide."
Az óragyűjtésről meg ajánlom ezt (ha még nem olvastad volna):
http://seikoholic.blogspot.com/2010/09/seikoholic.html
Üdv,
CRX

panerai írta...

Szia!
Nagyon örülök, hogy rátaláltam az oldaladra. Magam is nagy Seiko gyűjtő/rajongó vagyok, és nem hittem, hogy magyar nyelven találok ilyen jó kis bloggot.
Üdv
Jeromos

CRX írta...

Szia Jeromos!
Nagyon köszönöm a szép szavakat, örülök, hogy rátaláltál a blogra.
Gondolkodom egy fórum létrehozásán is, ahol a magyar (SEIKO) gyűjtők tudnának egymással diskurálni.
Üdv,
CRX

panerai írta...

Vaterán adtam egy ajánlatot a black monsteredre.
NEm bántó szándékkal, de Jay mesterrel motorcityből leleveleztem egy tunningot, és gyorsan ki akarok küldeni neki egyet, ezért nincs türelmem, a kinti rendeléssel.
De máshogy is elbizniszelhetjük.

CRX írta...

Szia!
Válaszoltam Vaterán, sajnos most pénz kellene egy újabb óraprojekthez.
Az viszont érdekelne, hogy milyen lesz a Monstered.

panerai írta...

Holnap délelőtt már ott is vagyok érte Bp-en ahol mondod, ha 35-ért az enyém lehet.
Terrakotta kerámia bevonattal akarom bevonni.
Mi lesz a következő terv? Hátha van nekem, vagy együtt tervezhetünk és akkor csökken a fajlagos költség. Nekem a mostani tervem még egy SINN számlapos 200m-es Seiko Diver. Frankenwatchot akarok csinálni belőle egy Stargattel.

CRX írta...

Szia!
Ne haragudj, de 39 alá nem tudok menni. Ráadásul tényleg valakit komolyabban érdekel, már meg is nézte, csak még vacilál.
Persze nagyon örülnék, ha hozzád kerülne és esetleg láthatnám, hogy mivé is alakul át. Modding projektbe most biztosan nem tudok beszállni, épp egy komolyabb órára gyűjtök. Vagy egy Omegával fog gazdagodni a gyűjtemény vagy egy "Ripley" SEIKO-val.
Üdv,
Tamás

CRX írta...

cs_office(kukac)freemail(pont)hu
Így talán gyorsabban megy a kommunikáció.

Névtelen írta...

Sziasztok!

Van egy Orange Monster-em (amit közel egy éve használok nagy szeretettel/megelégedéssel), amihez szeretnék gyári fém szíjat vásárolni.
Amennyiben bárkinek lenne ötlete ezzel kapcsolatban azt nagyon megköszönném!
Üdv,

SEIKOtomi írta...

Szia!
Erre a kérdésre kiváló hely lett volna a fórum:
SEIKOholics fórum
Addig is én itt rendelnék:
eBay Monster bracelet
Esetleg a budapesti Seiko szervizben.
Üdv,
SEIKOtomi

Névtelen írta...

Kedves SEIKOtomi!
Elnézést, hogy nem a fórumra írtam.
Köszönöm a segítséget!
Üdv,
Névtelen

SEIKOtomi írta...

Semmi probléma :)
Csak szeretném, ha a fórum egy kicsit felpörögne.
Üdv,
SEIKOtomi