2011. szeptember 9., péntek

SEIKO 7s26-0030 - az első búvárórám

A Desert Storm után vérszemet kaptam, nem volt többé megállás.
A következő SEIKO, ami az utamba került egy búváróra volt. Megfogott a tömör tok, a forgatható lünetta, az óra vastagsága és a sötét, fekete számlapon világító hatalmas, fehér indexek.


A Vaterán listázták és 1 Ft-ról indult. Meg kellett szereznem.
Így is lett.
Ma már nem fizetnék ki egy akkora összeget ezért az óráért, de akkor ez nem számított, csak az, hogy megnyertem.


Annak előtte még soha nem találkoztam búvárórával, úgyhogy ezt tekintettem sokáig etalonnak. Ma már azért nem vagyok annyira elájulva tőle, nincs sokat a csuklómon, de még mindig megdobban a szívem, ha rátéved a tekintetem.


Egy kis antik cikkeket árusító boltban vettem át a Király utcában és hazáig gyönyörködtem benne miközben vezettem, szerencsére épségben megérkeztünk.
A szíját rögtön a csuklómhoz igazítottam és felvettem.


Baromi jól nézett ki. Tökéletesen passzolt méretében és arányaiban a csuklómhoz. Ez nem mondható el egyértelműen a SEIKO többi búvárórájáról. Ez ugyanis egy közepes méretű verzió. A már korábban bemutatott 7002-esek után bevezetett SKX007-es közepes méretű testvére.
Itt egy összehasonlítás a testvérekről (a 7002-eseket bemutató bejegyzésben mind a 3 méretet meg tudjátok nézni):

Originally posted @ SCWF

A lényeg, hogy a 38mm-es átmérőjű, gyönyörűen megmunkált, szálcsiszolt és polírozott felületeket váltakozva felvonultató acéltömb pont az én méretem. A Rolex Jubilé mintára készült tömörszemes szíj tökéletesen passzol az órához és rendkívül kényelmes viseletet biztosít. Itt találkoztam először biztonságizáras csattal is, ez is nagyon tetszett.


Egyszóval tökéletesen megkomponált, minőségi benyomást keltő órához sikerült hozzájutnom (természetesen az árkategórián belül értve).
És ezzel el is indultam a lejtőn lefelé, a szenvedély hamar kialakult, amint szép fokozatosan megismertem a gyártó múltbéli termékpalettáját.


Ez az óra annyira nem is régi, 2004 júliusából származik, karcmentes állapotban került hozzám.
A lelke a napjainkban is előszeretettel használt 21 köves 7S26B szerkezet. Mivel már többször fotóztam és mutattam be ilyet - és nem is egy túl látványos darab - , most eltekintek az óra hátlapjának leszerelésétől.

2 megjegyzés:

shila írta...

Profik a képek (mint mindig), nálad az órák csak jobb állapotba kerülhetnek, mint ahogy "megszerzed" őket. Azokat. Őket. :)

SEIKOtomi írta...

:) maximum a körülményekhez képest jók a képek.