2010. december 2., csütörtök

Desert Storm - katonadolog

Miután birtokomba került a Certina, nekiláttam felmérni a piacot. A Vaterával kezdtem és rákerestem az automata órákra (akkor még nem volt nagy gyakorlatom ezen a téren). Sok-sok drága vagy csúnya óra után rátaláltam jelen bejegyzés tárgyára.




SEIKO Desert Storm. Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a SEIKO név valahogy ismerősen csengett, talán bugyuta amerikai filmekből. Szóval akkor láttam először SEIKO-t és nagyon megtetszett....az ára is. Megdöbbentem, hogy vadi új, üveghátlapos automata órát ilyen olcsón meg lehet szerezni. Persze már akkor is törekedtem a jó vételre, rábeszéltem egy munkatársamat, hogy vegyünk kettőt, mert akkor még olcsóbban adja az eladó. Szerencsére neki is megtetszett (ő egy feketét választott fémszíjjal), így megtörtént a rendelés, ki is hozta a posta az órákat.

Már nem voltam SEIKO-szűz :)

Szóval ez volt az első SEIKO-m. Még párszor biztos leírom, hogy "SEIKO", de nem baj, mert a Google jó helyre fog sorolni kereséskor :)
Az tetszett meg az órában, hogy finom, kecses, szépen összerakott és megtervezett, mégis erőt-sugárzó, katonai megjelenésű (Desert Storm a fantázianeve, de nem hiszem, hogy ilyet viseltek a háborúban). Akkor még nem tudtam, hogy a fémszíjakat jobban szeretem, mint az egyéb anyagból készülteket {a miértre a válasz az, hogy vékony a csuklóm (is), és a vaskos fémszíjak valahogy jobban mutatnak rajta}.
Ez a szíj egyébként elég jónak mondható, nagyon erős, nem is túl vékony, nem a NATO által rendszeresített egy darabból álló verzió.


Létezik az órából (számlap+szíj) fekete, zöld és kék is, de nekem ez a szín tetszett...legyen katonai (a zöldet kizártam, mert egy darab zöld ruhám sincsen).Egy hátránya van: könnyen koszolódik a szíj. Nem próbáltam még kimosni, vettem egy vadi újat, amint felbukkant a Vaterán.


A számlap egyébként tipikus katonai. Az óramutató az órákra mutat, a percmutató a percekre...ne várjunk túl sokat egy katonától ;) (van pár katona rokonom, remélem, hogy elnézik ezt a szúrkálódást nekem).


A számlapon még felfedezhető a SEIKO felirat alatt egy ezüst színű 5-ös szám.

Ez a következőket jelenti:

- Automata
- Napkijelzés
- Dátumkijelzés
- Vízálló
- Ütésálló


Már nem emlékszem, hogy pontosan mikor is vezette be ezt a jelölést a SEIKO, de a '70-es években már biztosan használta.
A szaténre polírozott tok kecses, nem túl nagy (37mm átmérőjű), a majdnem a négyesnél lévő korona enyhén be van süllyesztve a tokba.



A hátlap nagyobb része üveg (hardlex kristály, mint a számlap felett is) és látni engedi a viszonylag szép, automta, 21 köves, 7s26-os szerkezetet. Ez a szerkezet nagyon elterjedt, állítólag elnyűhetetlen, ilyen van a fekete és narancs MONSTER-ekben is. A naptár itt is kétnyelvű, az angolon kívül tud spanyolul is....szuper. Lenne inkább kandzsi, akkor érdekes lenne, de spanyol....na mindegy.
Ezt is érdemesebb az eBay-en megvenni, habár még mindig a béka feneke alatt van a fizetőeszközünk relatív értéke.

Nagyon ritkán hordom, de soha nem fogom eladni...mégiscsak ez volt az első SEIKO-m :)

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem tetszik, az óra is, és a bemutató cikk is.
Végre megtudtam mit jelent az 5, már csak a 21 kő nem tiszta...
Ez az óra színeiben, formájában, és funkcióiban is bejön. Nem tetszenek a katonai órák (meg a búvár órák sem), de ezt nagyon eltalálták.

Csak így tovább! Jó ez a blog!

PsT

CRX írta...

A köveket majd kifejtem bővebben, nem te vagy az egyetlen, aki ezt megemlítette. Mondjuk nem akartam technikai dolgokba belemenni, mert zöldfülű vagyok, nem is érdekelnék talán az olvasókat, de akkor az alapvető dolgokat azért össze fogom foglalni.

shila írta...

Ez egy tényleg szuper óra, nem csak belülről, kívülről is mutatós... de ritkán látom rajtad.

czirm írta...

jó kis óra, de
1, a szíjjal nem tudom mit kezdjek, hogy koszos lett, nem vehetek mindig új szíjat...
2, elég sokat siet, nekem 1 hét kb. 1,5 perc - van lehetőség ezen állítani?
4, nekem a naptár állítás nehézkes, nem mindegy mikor (hány órakor) állítja be az ember - éjfélkor pl. okés, de kicsit kényelmetlen arra várni
3, ágyban fekve (2,5 nap kórház)le áll, pedig nem voltam kikötve :-)

SEIKOtomi írta...

Telefonon tisztáztuk a dolgokat, remélem, még sokáig fog szolgálni! :)