2010. november 1., hétfő

MONSTER

3 évvel ezelőtt virágzott a Vaterán a Magyarországon hivatalosan nem kapható SEIKO órák piaca. Azidőtájt kezdtem el az eBay-jel ismerkedni és felfedeztem, hogy nagyjából 100%-os haszonnal adják el itthon az ott vásárolt órákat.
Nosza, gondoltam én is szerencsét próbálok és rendeltem 5 órát, 4 búvárt és egy kronográfot, hogy megduplázzam a tőkémet.
A narancs Monstert csak azért, mert akkoriban (is) nagyon kelendő volt, a többi meg csak simán tetszett és úgy gondoltam, hogy gyorsan túladok rajtuk.
Hosszú utazás és vámon fennakadás után végülis megérkeztek az órák. Mindegyiket föltettem a Vaterára. A Monsternek jó magas árat szabtam, mert amikor először a kezembe vettem, bele is szerettem. Egyszerűen brutális. Még a nagyon jó minőségű képek sem tudják visszaadni azt az érzést, azt a kidolgozottságot, részletgazdagságot.


Egyszerűen tökéletes. Szóval magas árat szabtam neki, hátha nem veszi meg senki és rajtam marad....véletlenül. Így is lett. Még így is nagyon jól jártam anyagilag, úgyhogy nem volt lelkiismeret-furdalásom.
Azóta még legalább 4-et rendeltem (vegyesen feketét, narancsot) és mostanában is fogok párat, mert mindenki, aki meglátja, beleszeret. És az árába is.


Létezik belőle fekete (Black Monster - SKX779), narancs (Orange Monster - SKX781) és még 4 limitált kiadású változat: kék, piros, zöld és sárga. Ezeket a kis szériában kiadott órákat hivatalosan csak Tájföldön lehetett megvásárolni.



Nekem van egy narancs és egy 1313 darabra limitált piros Monsterem. A fotózás kedvéért kölcsönkértem édesapám feketéjét, de én is be fogok egy feketét szerezni, mert a narancs viselését azért eléggé lekorlátozza az öltözet.


A Monsterek arról híresek, hogy a nem radioaktív anyagot használó búvárórák közül ezek világítanak a sötétben a legerősebben. Van úgy, hogy hajnalban elmegyek a vitrinem előtt és még gőzerővel világít a sötétben.

42mm-es átmérőjével viszonylag nagynak mondható, tömörszemes, rozsdamentes acél szíjával együtt 170g-ot nyom, de a szíj tökéletes kiképzésének hála, egyáltalán nem vág bele a húsba. Itt még érdemes megemlíteni az egyedi megoldású szíjhosszabbítót, amire azért van szükség, hogy ha a búvárruhára vesszük fel, akkor ne kelljen a szíjba pótszemeket tenni.


Nevét akár a 12-esnél elhelyezkedő cápafog alakú indikációról is kaphatta, ezt nem tudom pontosan, de az egész megjelenése erőt és energiát sugároz.


2002-ben kezdte el gyártani a SEIKO, ma már csak interneten keresztül lehet hozzájutni. Szerkezete a nem túl drága órákba szánt és közkedvelt SEIKO 7s26-os gyakorlatilag elnyűhetetlen, ez a kaliber váltotta le a korábbi igáslovat a 7002-est, amiről már korábban is írtam. 21.600-as féllengésszám, 21 kő, koronáról nem húzható automata szerkezet, nap/dátum kijelzés két nyelven, menetes korona és hátlap, Hardlex kristály, koronavédelem és egyirányba forgatható búvárlünetta.


Apropó lünetta. 120 pozícióba lehet elforgatni és nem a megszokott lünettabetétes megoldást láthatjuk, hanem a felszínébe bele vannak marva a számok és jelzések, és fekete festékkel vannak kitöltve a bemarások.
Az egész tok egyszerű geometriai formák (általában körök) áthatásából alakult ki, egy két ívtől eltekintve tökéletesen ipari hatást kelt, nem véletlenül sok hivatásos és hobbi-búvár kedvence.


A limitált példányszámú modellek 7s36-os szerkezettel szereltek, zafír kristályuk van, nagyítós dátumablakkal rendelkeznek és mindegyikhez jár egy rakat extra ajándék.
A limitált piros Monsteremnek egy ennél jóval hosszabb bejegyzést fogok szentelni. Annak ellenére, hogy még egyszer sem hordtam (és talán nem is fogom) történtek érdekes dolgok velünk :)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

-(csúnya) NAGY krumpli!
+...és még narancssárga is
= Ez mindent visz!
Állat, vagyis szörny...

CRX írta...

A méretét meg lehet szokni, van nagyobb órám is, majd arról is írok. És a Piros Monster-t sem felejtettem el, csak várom az alkalmas pillanatot :)