2010. november 13., szombat

BÁRMIT ELVEHETSZ, DE A BREILEMET SOHA!

Pár hete a születésnapomra megkaptam édesapámtól az Óra Magazin első 35 számát és ahogy egyre többet olvasok át belőlük, egyre világosabbá válik, hogy nem jó irányba tartanak. A régi lapszámokba nem csak a megfizethetetlen órák kerültek bele, volt apróhirdetés rovat és úgy általában az egész összeszedettebb volt.
Na de nem szeretnék elkanyarodni a lényegtől. Szóval lapozom az újságokat és belebotlom egy egészoldalas BREIL hirdetésbe, amin az én Mantám testvére látható.


Szép-Szép, szóval nem is olyan öreg az óra, mint gondoltam, az újság 2000 július/augusztusi, a reklám stílusa meg a 80-as éveket idézi :) A következő számban meg egy egész cikkre bukkantam, ami a márkával foglalkozik. Sikerült is rögötn helyretenni ezt a zűrzavaros BREIL sztorit.

Szóval olasz dizájn, svájci gyártás és japán szerkezet....ennyire egyszerű.

Múlt nyáron (is) volt egy kis költekezési rohamom és nekiálltam (mint minden nap) átnézni a Vatera kínálatát. Rá is bukkantam egy - a korábban már említett torz, halszemoptikaszerű - képre, amin egy búvárkronó volt látható.




Addig sose gondolkodtam ilyenben, mert nem bízom a nyomógombos órák vízalatti teljesítményében, de ez most nem is volt fontos. A lényeg, hogy elég dögösen nézett ki, az ára is karcsú volt és a neve is ismerősen csengett, nemsokkal azelőtt láttam egy hirdetést az éppen aktuális Óra Magazinban, amin Edward Norton visel egy modern BREIL Mantát. Tehát megvettem. Hazavittem. Próbálgattam. Le kellett töltenem hozzá egy kezelési útmutatót, mert fogalmam se volt, hogy miket tud és azt hogyan lehet előcsalogatni a 3 gombbal és 2 koronával rendelkező órából. Amikor végre rátaláltam a leírásra, kiderült, hogy a stopper része nem tökéletes, furcsán csipog és késik az óra, amikor elindítom. Szerencsére az eladó nagyon kedves volt és felajánlotta, hogy visszavásárolja vagy segít megjavíttatni és ajánlott egy ismerős órást. El is vittem hozzá és 3 perc alatt megjavította, egy kis érintkező volt elferdülve és rövidzárat okozott, amikor elindult a stopper.



Imádom az órát. Még sosem láttam korábban olyat, hogy a mutatók életre kelnek és őrült sebességgel mozognak különféle pozíciókba az aktuális funkciónak megfelelően. Ugyanazok a mutatók mutatják a pontos időt és állnak be az ébresztés idejére, ha kell. A központi másodpercmutató meg a kronográf másodpercmutatójaként beáll a nulla pozícióba, ha átkapcsolunk a stopper funkcióra.
Még a koronával való mutatóállítás is érdekes, mert nem közvetlen mozog a mutató, hanem lassú tekerésnél 1 másodperces időközökre ugrál, gyors tekerésre meg elindul magától a kijelölt irányba.
Ez persze a japán szív, a CITIZEN által gyártott 12 köves MIYOTA 3S10 szerkezet érdeme.
12 kő, 1/50-ed másodperces kronográf, ébresztés. Ezt a szerkezetet még a Breitling is beépítette pár órájába.


A számlap egészen gyönyörűen van kidolgozva, a manta logó is nagyon jóra sikerült. A Mercedes jelre hajazó Rolex mutatóért nem vagyok oda, de ízlések és pofonok...
Az egyirányba forgatható búvárlünetta betétje elég strapabírónak tűnik, de így is sikerült már valakinek összekarcolnia. Az indikációk és a mutatók viszonylag gyengén lumineszkálnak, de azt hiszem, hogy ennél az óránál a dizájnra nagyobb hangsúlyt fektettek az olaszok, mint a funkcionalitásra.


200m-es (elméleti) vízállóság, 4 darab tömített nyomógomb (a 3 óránál lévő korona igazából egy jól álcázott kétállású kapcsoló, ami az ébresztést aktiválja), 1 csavarmenetes korona és csavarmenetes hátlap....nem fogok vele merülni.


Jobban tetszenek a fémszíjas verziók, de azt hiszem, hogy lehetetlen lesz hozzá egy eredetit szereznem, az olaszok nem nagyon eBay-eznek....viszonylag sok terméknél például az eladók felhívják a figyelmet arra, hogy bárhová postáznak a világon, kivéve Olaszország :) - biztos tudnak valamit.

Nincsenek megjegyzések: