2011. január 16., vasárnap

Poor Man's Tuna Can

Nehéz volt a címválasztás. Szeretek magyarul írni, de ezt valahogy nem tudtam úgy lefordítani, hogy értelmes legyen. Főleg azért nem, mert ha tonhalkonzervet írtam volna, az olyan lett volna, mintha a a Speedmaster-t sebességmesternek hívnám...de nem is ragozom tovább.
Egy búváróráról lesz szó, mert arra szavaztak a legtöbben (számszerint 4-en...).
A címben említett PMTC kifejezés megértéséhez máris egy képpel szolgálok:



Jól látható, hogy a tokot előszeretettel használják a gyengébb márkák vagy inkáb azt tudnám még elképzelni, hogy mindegyik egy gyárból származik, csak a  megrendelő logóját nyomják rájuk, esetleg apróbb változtatásokat végeznek rajtuk.

Az enyém például egy Meister Anker.




A Vaterán bukkantam rá és tetszett...a szerelem viszont akkor alakult ki, amikor megláttam ezeket a képeket:

A képre kattintva eljutsz az eredeti galériába
Ez a végcél. A képen látható Watchadoo szíjat is meg fogom egyszer rendelni hozzá. Tavaly tavasszal szerettem volna, de épp nem volt a megfelelő méretben. Írtam az eladónak, hogy ha lesz, feltétlenül értesítsen. Ősszel értesített. De sajnos azóta sem volt felesleges 50 dolcsim erre a célra. Nem baj, idén összeszedem magam, és amint összegyűlik a pénz, megrendelem. Persze akkor már nem lesz a megfelelő méretből :)


Térjünk vissza az órára. Az első dolog amit tudni kell róla, hogy bődületesen nagy. A tok felfelé szűkülő, kúpos kialakítása próbálja ellensúlyozni ezt a tényt, nem is sikertelenül, mert még az én vékony csuklómon se tűnik borzalmasan nagynak (persze erről biztosan megoszlanának a vélemények).



A racsnis lünetta iszonyatosan jó fogású, akár búvárkesztyűben is gond nélkül lehet forgatni és megfelelő oldalvédelemmel is ellátták, akárcsak a majdnem négyóránál elhelyezkedő csavarmenetes koronát.


Hatalmas lumineszkáló indexek és mutatók uralják a számlapot, szinte elvész az aprócska kis dátumablak.
Most nézem, hogy erre is azt írták, hogy "Professional", de itt nem ugyanazt jelenti mint egy SEIKO-n.

"200M" - olvashatjuk még a felirat alatt, de az egyéb logózású modelleken megjelenik az 500m is. Nem tudom, hogy a tömítések és a kristály bírják-e az 500 métert, de a tok biztosan (Tauchmeister logósból létezik 1000 méteres is, azon viszont van már 9 óránál héliumszelep).
Szerintem akár egy komolyabb autó is átmehetne rajta, meg se látszana az órán. Jól látszik, hogy az amúgy sem nagy S. EPSON szerkezet szinte elvész a belsejében.



Ennek megfelelően szép súlya is van és ezt még tovább fogja növelni, ha végre sikerül beszereznem a Watchadoo szíjat a gyári kaucsuk helyett - ami egyébként megszólalásig hasonlít a SEIKO-nál megszokottakra.


A vásárlásra nem vagyok büszke. Megtetszett, de éppen nem tudtam volna megvenni. Így megvette édesapám és megkaptam tőle névnapomra...a szükség törvényt bont :)

Összességében egy robosztus, feltűnő, akár még komoly búvárkodásra is alkalmas órával bővült a gyűjteményem, ha jól emlékszem 15 pénz volt. Használtan vettem, de talán egyszer hordhatta az előző gazdája, teljesen karcmentes volt, a mostani hajszálkarcok már nálam kerültek rá.
Egyszer el is csúsztam vele egy nedves sziklán a hegyen és végighúztam számlappal lefelé a köves talajon...meg se látszik rajta.

2 megjegyzés:

shila írta...

Nekem egészen addig tetszik a másik szíj, amig nincs a karon lefotózva... nem tudom téged mi fogott meg rajta ennyire. De a bejegyzés nagyon jó, a fotók továbbra is szépek!

CRX írta...

Szerintem csak a karral van bajod ;)