2010. december 14., kedd

Running Man - Schwarzenegger nélkül

(Ha valaki nem látta volna az azonos című filmet - és elmúlt már 14 éves -, akkor ne is nézze meg)

Ritkán van olyan, hogy valamit villámáron veszek meg a Vaterán, de ez egy ilyen vásárlás volt...pedig 1 Ft-ról indult, minimálár nélkül.




Amikor megláttam, egyből tudtam, hogy kell, de gondban is voltam, hogy hogyan szerezzem meg.
Hagyjam, hogy végigmenjen a licit és talán jóval a villámár alatt hozzájutok (kockázatos, lehet, hogy valaki más elviszi villámáron), vagy azonnal üssem le, hogy biztosan az enyém legyen.
Az utóbbit választottam...29 perccel azután, hogy az eladó feltöltötte a Vaterára.
Sajnos mostanában egyre több az ilyen "kihagyhatatlan vétel" és a pénzem egyre kevesebb így Karácsony felé, de legalább van miről írnom :)
Akkor nézzük az órát.




A714-es kaliber 1983 májusából. Óra, dátumkijelzés, ébresztés, világítás, óránkénti hangjelzés, 1/100-ad másodperces stopper és a lényeg: a szaladó emberke, aki akkor szalad, amikor a stoppert elindítjuk.





Zseniális. A korabeli órák általában egyszerre csak egy adatot voltak képesek megjeleníteni a kijelzőjükön, azt is csak numerikusan. A SEIKO-nak sikerült mindent a kijelzőre pakolnia és még egy nagyon jó kis animációra is futotta....na az ilyen figyelmességekért érdemes SEIKO-t választani. Talán egy kicsit elfogult vagyok :)
Egy nagyon jó párbeszédet olvastam a Vaterán egy eladó és egy érdeklődő között, a tárgy egy SEIKO LCD óra volt:

Érdeklődő: - Hány zenét tud?
Eladó: - Szerencsére egyet sem, ez nem egy gagyi 7-zenés piaci kvarcóra. Azok közül már csak azok működnek, amiket nem tudtak eladni és lemerült bennük az elem.

Ennyit a 7-zenés kvarcórákról.
Sajnos elfelejtettem úgy fotózni, hogy az ébresztést jelző kis harangocska és az óránkénti hangjelzés jele látható legyen, pedig azok a kis piktogramok is szépen ki vannak dolgozva.
A hátlapja pattintós, a gombjai tömítettek....egy kézmosást talán kibírt valaha, de nem is komolyabb igénybevételre tervezték.


A szíja nagyon lapos és filigrán, szépen passzol az órához és olyan könnyűek így együtt, hogy az ember hajlamos megfeledkezni arról, hogy a kezén van az óra.



Nem bántam meg, hogy megvettem villámáron, sajnáltam volna, ha kihagyom, mert nagyon ritka darab.
Pedig nem vagyok oda a kvarc LCD-kért, de a ritka/híres/korai daraboknak mindig lesz helyük a gyűjteményemben.

3 megjegyzés:

Ada írta...

http://www.youtube.com/watch?v=-ceegnWSENQ
XDXDXDXD I'll be back!... XDXDXD

CRX írta...

Szóval mégiscsak van időd...amúgy pont úgy fut, mint az animált emberke az órán :D

Ada írta...

:D két exportálás között egy pici akad :)