2011. április 2., szombat

Pulsar kronó - a majdnem SEIKO

Sosem szerettem az aranyórákat. Vagyis az aranyozottakat. Az igazi aranyórákat szeretem, de egy sincs a birtokomban...nem is lesz, inkább veszek három vagy több nem aranyórát az árából.
Ezt az órát nem én vettem. Vagyis én vettem, de nem önszántamból. Édesapám vette meg a Vaterán és mint mindig, ha utalni kell, elküldi nekem egy levélben, hogy kinek, mennyit, hogyan. Én meg ilyenkor utalok és megérkezik az óra. Hozzám. Merthogy nem mindegy ám, hogy milyen ütemben bővül a gyűjtemény.
Ha túl gyorsan, akkor a család hölgytagjai felhördülnek, hogy mennyi más hasznos dologra is lehetne költeni azt a pénzt. Szóval hozzám érkezik meg, pihen egy kicsit és egy alkalmas pillanatban gazdát cserél és bekerül a gyűjteménybe. Ez a metódus fordított irányban is szokott működni, persze ilyenkor a fizetés kérdése nem mindig egyértelmű....
Na de a lényeg az, hogy megérkezett hozzám az óra...kinyitottam a bélelt borítékot és összeráncoltam a homlokomat...mintha nem ez az óra lett volna a képeken. De ez volt, csak egyszerűen az eladónak nem sikerült normális képeket készítenie az óráról...ez mondjuk velem is elő szokott fordulni, de én nem eladni szeretnék.


Még nézegettem korábban a netes fotókat és azon tűnődtem, hogy mi tetszett meg apámnak ezen az órán (szerinte a pointer dátum - erről majd később). Nekem semmi. De amikor előkerült a borítékból megértettem.
Gyönyörű volt, kicsit koszos, de gyönyörű. Nosza fel is próbáltam gyorsan és kiderült, hogy mindenféle állítás és szemkivétel nélkül is tökéletesen jó a csuklómra. Ez nekem jó hír volt, édesapámnak annál kevésbé, ugyanis neki normális méretű csuklója van, nekem meg vékonyka. Ezen a problémán lehet segíteni egy megfelelő méretű és színű szíjhosszabbítóval...ezt nem említettem. Szóval nálam maradt az óra és ez így jól is van :)


A Pulsarról annyit kell tudni, hogy egy japán cég volt, 1980-tól a SEIKO tulajdonába került és azóta a SEIKO egyik márkaneveként működik (a másik ilyen a LORUS).

Az óra pedig egy analóg kijelzésű kvarc kronográf. aranyozott tokban, két nyomógombbal és egy forgatható koronával. Na és itt jön a csavar. A korona fő funkciója az üzemmódok közötti váltás.

Nézzük az üzemmódokat:
  • Idő
  • Idő ébresztéssel
  • Ébresztés beállítása
  • Mutatók nulla pozícióba állítása (pl. elemcsere után)
  • Időzítő/visszaszámláló
  • Kronográf (1/10-ed másodperces pontosság)

A korona tekerésével a 6 óránál található ablakban megjelenik a funkciónak megfelelő felirat és a mutatók őrült forgásba kezdenek és beállnak a funkciónak megfelelő pozíciókba.


A másodpercmutató érdekessége, hogy alaphelyzetben  az egyik végén lévő piros félhold az aktuális dátumra mutat - innen a "pointer date" /dátum (kinek-hogyan) elnevezés.

A 12, 3 és 9 óránál elhelyezkedő segédszámlapok funkciói: 1/10-ed másodperc kijelzés, második időzóna 24-órás kijelzése és az aktuális időzóna 24-órás kijelzése.
100m-ig vízálló, ez talán még hihető is, a jól szigetelt nyomógombok és a csavarmenetes hátlap ellensúlyozza a nem csavarmenetes koronát.
A 0 köves szerkezetet gyártó "SHIOJIRI, Ltd." a SEIKO-EPSON cégcsoport tagja.


Az óra nagyon kellemes darab, a számlapja kimondottan szép, jól kidolgozott, többrétegű és rakott indexekkel büszkélkedhet.


Mióta hozzám került, elkezdtem barátkozni az aranyozott vagy bicolor órákkal...ennek eredménye többek között a már bemutatott Citizen Aerochron vagy a hamarosan boncasztalra kerülő Accurist.

A legközelebb bemutatásra kerülő óra minden bizonnyal az új -és régóta vágyott- szerzeményem lesz.

3 megjegyzés:

shila írta...

Nekem nagyon tetszik a számlapja, kimondottan szép, de én még mindig nem vagyok kibékülve sem az aranyozott, sem a bicolor órák színével. Szerintem sokkal szebb lenne "normális" színben.

CRX írta...

Igen...vitrinbe való :)

seeker írta...

I would like to buy that watch from you. Is there any chance I could do this?
oliverweb@hot.ee